[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_opacity=”0.5″ border_style=”solid”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text]
Martxoaren 29an, Agenda 21 eta IKT sailaren eskutik, kotxe eta bizikleta elektrikoa erakusten etorri dira Eusko Jaurlaritzako Energiaren Euskal Erakundetik( EVE ). DBH 3. Mailako ikasleak 2 taldetan banandu dira. Talde bat hitzaldia entzuten egon den bitartean beste taldea kotxe eta bizikleta elektrikoan ibili da ikastetxeko futbol zelaitik eta gero taldeak aldatu dira.
Ikusitako guztia interesgarria izan da. Garraio sektorea, Euskadin 2. Energia kontsumitzailea da, Industria sektorearen atzetik. Horregaitik, ingurumen kutsadura gutxitzen joateko, garraio sektorean lan egin behar da, hau da petroleoaren dependentzia gutxitu behar da.
Eta 5 erregai alternatiboak ikusi ditugu: elektrizitatea, gas naturala, likido petrolioaren gasa, hidrogenoa eta bioerregaiak.
Hau guztia aztertuta , ibilgailu elektrikoen ezaugarriak ikusi ditugu:
- Ez du tokiko kutsadurarik sortzen
- Ez du kutsadura akustikorik sortzen
- Kondukzio karga ( kablea ) 2 motatakoa da:
- Karga normala ( garagean )
- Azkar kargatzeko ( zerbitzuguneka eta bide publikoan )
- Ibilgailu elektrikoak, errekuntza kotxeak baino garestiagoak dira baina dirulaguntzak daude eta horrela prezioa parekatu egiten da.
- Mantentzeko merkeagoa da
- Erregaia merkeagoa da. Erosten dugunean auto elektriko bat ez da bere prezioa bakarrik aztertu behar baizik eta bere bizitzako gastua. Ibilgailu normal batek 100 km egiteko 10euroko gastua dauka baina ibilgailu elektriko batek 2 eurokoa dauka gutxi gora behera.
- Ibilgailu elektrikoak handiak izan daitezke ( autobus elektrikoak ere badaude ) eta azkar joan ahal dira.
- Ibilgailu elektrikoak gero eta autonomia gehiago daukate.
- Ibilgailu hibridoak daude: gasolina motorra, autonomia elektrikoagaz osatzen da.
- Ibilgailu elektrikoen merkatua: Salgai dauden auto elektrikoen laburpena ikusi da auto eta furgoneta modelo desberdinak.
Kasu praktikoak ikusi dira. Euskadin non erabiltzen diren ibilgailu elektrikoak: Udaltzainak, Udal lan brigadak, etxeko ospitaleratzean( Cruces, Donostia… ) etxera eroateko erosketetan….
Datorren kurtsoan berriro bisitatuko gaituzte….
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]